Pn - Pt: 8:00 - 16:00 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadzwoń

884 300 997

Przyczyny i objawy usterki uszczelki pod głowicą

mechanikUszczelka pod głowicą ma za zadanie izolować głowicę i blok silnika, a także zapewniać odpowiedni przepływ płynu chłodzącego i oleju. Wprawdzie nie jest to część eksploatacyjna, ale ze względu na warunki, w jakich pracuje (zmienne temperatury, wysokie ciśnienie), jest narażona na uszkodzenia. Przekonaj się, jakie są główne przyczyny i objawy usterek pod głowicą.

Dlaczego dochodzi do usterek uszczelki pod głowicą?

Uszczelka pod głowicą to dość niepozorny, ale stosunkowo trwały i odporny element, który teoretycznie cechuje się dość długą żywotnością. Może się jednak zdarzyć, że do zużycia dojdzie za wcześnie lub pojawiają się poważniejsze usterki. Zwykle jednak wynikają one z nieprawidłowego użytkowania pojazdu. Jest to główny powód trwałego uszkodzenia tego elementu.

Uszczelka pod głowicą szybko straci swoje właściwości, jeśli silnik będzie się często przegrzewał. Trzeba więc dbać o stosowanie dobrej jakości płynu chłodniczego, nie należy też zbytnio przeciążać jednostki. Oprócz tego źle wyregulowane wtryski paliwa mogą doprowadzić do trwałego uszkodzenia uszczelki. Podobnie jest w sytuacji nieodpowiednio zamontowanej instalacji LPG.

Jakie obawy daje uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Jest kilka charakterystycznych objawów, które mogą wskazywać na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Zaliczamy do nich przede wszystkim:

  • Niestabilna praca silnika, zwłaszcza na wolnych obrotach. Jednostka przegrzewa się i pojawiają się problemy z rozruchem. Trzeba jednak pamiętać, że objawy te mogą wskazywać również na inne problemy, dlatego też w celu dokonania trafnej diagnozy warto odwiedzić warsztat samochodowy.
  • Dym z rury wydechowej. Jest to biały, gęsty dym, któremu zwykle towarzyszy wzrost ilości spalania paliwa. Oprócz uszkodzonej uszczelki jego przyczyną może być awaria silnika.
  • Ślady brązowej mazi (tzw. masło) lub skroplonej wody pod korkiem wlewu oleju. Konieczna jest wizyta w warsztacie samochodowym, a jeśli osad jest koloru ciemnobrunatnego, zaleca się wręcz, aby samochód odholować lub zawieźć lawetą do mechanika.
  • Olej na filtrze to bardzo jednoznaczny objaw, że uszczelka jest uszkodzona i potrzebuje wymiany.
  • Bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Pojawia się wówczas również ubytek płynu chłodzącego.
  • „Wyrzucanie” płynu chłodzącego po odkręceniu korka.
  • Silny zapach spalin i rozgrzanego oleju.
  • Pęcznienie węży układu chłodzącego.