Pn - Pt: 8:00 - 16:00 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zadzwoń

884 300 997

Jak rozpoznać usterkę zawieszenia samochodu?

Zawieszenie samochoduWszystkie samochody wyposażone są w zawieszenia, które mają na celu zapewnienie komfortowej i wygodnej jazdy. To one odpowiadają za m.in. przyczepność kół do asfaltu oraz sterowność samochodu. Mają one zapewnić bezpieczną jazdę wszystkim uczestnikom ruchu. Zdarza się jednak, że jeden z podzespołów zawieszenia jest niesprawny. Konieczna jest wtedy natychmiastowa diagnoza oraz wymiana zepsutego elementu.

 

Amortyzatory

Jednym z częstszych problemów z zawieszeniem w szczególności w przypadku samochodów, które często narażone są na jazdę po złej nawierzchni, są uszkodzenia akumulatorów. Można je poznać m.in. po trudnościach z kierowaniem pojazdu, wzmożonym podskakiwaniem i „podbijaniem” na nierównościach, wyciekiem płynu w amortyzatorach olejowych oraz nierównomiernym zużyciu bieżnika opon. Jednym ze sposobów na wstępną diagnozę jest naciśnięcie na nadwozie przy kole. Kilkukrotne zakołysanie się samochodu może wskazywać na nadmierne zużycie amortyzatorów

.

Sworzenie wahaczy

Sworzenie wahaczy również ulegają awarii głównie z powodu długiego poruszania się po odcinkach nierównej drogi. Poznać to można po stukaniu przy przejazdach na wybojach. Zignorowanie tego problemu może prowadzić nawet do sytuacji, w której stracimy kontrolę nad pojazdem. Do zdiagnozowania problemu potrzebny jest podnośnik i pomoc specjalistów z warsztatu samochodowego.

 

Łącznik stabilizatora

Problem z zawieszeniem związany z łącznikiem stabilizatora jest zazwyczaj efektem jazdy po dziurach ze skręconymi kołami. Problem uwidacznia się poprzez stukanie przy jeździe z niską prędkością. W celu sprawdzenia, czy jest to nasz problem, można chwycić za łącznik i poruszać nim. Jeżeli wyczujemy luz, to konieczna jest wymiana.

 

Tuleje wahaczy

Zużycie tulei wahaczy można zazwyczaj poznać po głośnych odgłosach, które wydają podczas jazdy. W szczególności, kiedy przejeżdża się przez dziury. Chcąc sprawdzić, czy to rzeczywiście one są źródłem problemu, konieczne jest podniesienie samochodu na podnośniku.